اشتراک گذاری

آل این وان یا لپ تاپ ؟

انتخاب بین آل این وان یا لپ تاپ یکی از انتخاب ها و تصمیم هایی است که معمولا کاربران را دچار سردرگرمی و بلاتکلیفی می کنند. هر دوی اینها دو نمونه از سیستم های رایانه ای جمع و جور هستند که هر کدام جامعه هدف خاصی دارند. به همین دلیل است که همواره برای خرید آل این وان یا لپ تاپ باید نیاز سنجی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم بین این دو بهترین را انتخاب کنیم.

می خواهیم در مقاله های متوالی درباره قابلیت ها و نقاط قوت و ضعف هر دو به گفت و گو بنشینیم تا به کاربران کمک کرده باشیم تا قدرت تفکیک پذیری خود را بالا ببرند. امروز با یکی از این قابلیت ها شروع خواهیم کرد؛ مانیتور؛

آل این وان یا لپ تاپ ؟

این مقاله را از دست ندهید چون نکات جالب و جدیدی را شرح می دهد : آل این وان بخریم یا لپ تاپ؟

انتخاب بین آل این وان یا لپ تاپ

این انتخاب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. اینکه شما دقیقا می خواهید با آل این وان یا لپ تاپ چه کاری انجام دهید یا دقیقا چه اندازه بودجه برای خرید هر یک دارید یا حتی اینکه با توجه به بودجه ای که دارید خرید یک لپ تاپ با کیفیت تر از یک برند شاخص بهتر از خرید یک آل این وان از یک برند معمولی است تا خیر، همگی بستگی به شرایط اختصاصی شما دارد. در ادامه همراه ما باشید تا در انتخاب بین آل این وان یا لپ تاپ به شما کمک کنیم.

1. سخت افزار آل این وان قوی تر است یا لپ تاپ؟

در انتخاب بین آل این وان یا لپ تاپ ، باید به سخت افزار هم توجه داشته باشید. لپ تاپ ها معمولا یک سری قطعات و سخت افزار اختصاصی دارند. مثل رم های SO-DIMM، پردازنده های سری U/HQ/MQ کمپانی اینتل و سری Mobile شرکت AMD که بیشتر در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. البته بسیاری از مدل های آل این وان هم چنین ساختاری دارند اما معمولا عادت کرده ایم که در کامپیوترهای چند کاره، قطعات کامپیوتر را ببینیم. کارت گرافیک در هر دو دستگاه تقریبا از یک نوع است و تفاوت چندانی ندارد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که به طور کلی، قدرت پردازشی و گرافیکی لپ تاپ بیشتر از AIO است.

2. قابلیت ارتقا سخت افزاری

چه آل این وان بخرید و چه لپ تاپ، پس از چند سال متوجه کاهش سرعت آن می شوید که ناشی از قدیمی شدن قطعات سخت افزاری است. بنابراین باید به قابلیت ارتقا سخت افزاری آل این وان یا لپ تاپ هم توجه داشته باشید. معمولا می توان هارد و رم لپ تاپ را ارتقا داد. آل این وان اما محدودتر است و ارتقا دادن آن تا حد زیادی به مدل و برند دستگاه بستگی دارد. در بیشتر موارد ممکن است بتوانید حافظه کامپیوتر چند کاره را نیز ارتقا داده و حجم اطلاعات ذخیره شده در آن را افزایش دهید.

3. قابلیت حمل لپ تاپ

برتری اصلی که لپ تاپ نسبت که AIO دارد، قابلیت حمل و نقل آسان آن است. شما به سادگی می توانید یک لپ تاپ را با خود به محل کار یا مسافرت و هرجای دیگری ببرید. درحالی که آل این وان به این سادگی قابل جابجایی نیست. پس اگر هنوز در انتخاب بین آل این وان یا لپ تاپ مردد هستید، بد نیست به این مسئله هم توجه داشته باشید. البته تعداد پورت ها، رابط ها، مادربرد مورد استفاده و … هم، دیگر مواردی هستند که باید هنگام انتخاب بین لپ تاپ و آل این وان در نظر داشته باشید.

اولین نکته در خرید آل این وان و لپ تاپ

1. مانیتور aio

مانیتور نخستین مسئله ظاهری-کاربردی است که در خرید و در کارایی دستگاه تاثیر زیادی دارد. کامپیوترهای AIO عموما به نمایشگرهای لمسی مجهز هستند؛ نمایشگرهای مورد استفاده در مانیتورهای AIO با دقت های 4K/FHD/HD/3K عرضه می شوند؛ اما تقریبا تمامی مدل های میان قیمت به نمایشگرهای HD و FHD مجهز هستند. پس در نتیجه در این بخش تفاوت چندانی را با مدل های لپ تاپی ندارند.

منظور از تفاوت چندان، سایز مانتور های آل این وان و لپ تاپ ها است. اگر به سایز حساسیت دارید باید در انتخاب بین آل این وان یا لپ تاپ بدانید که سایز مانیتورهای کامپیوترهای AIO از حداقل 19 اینچی (18.5) شروع می شوند و تا ابعاد 34 اینچ نیز موجود هستند. این در حالی است که عموم لپ تاپ های امروزی از نمایشگرهای 14 الی 17.3 اینچی بهره می برند. البته موارد نادری از لپ تاپ ها مجهز به مانیتور 18 اینچی هم هستند. پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که نمایشگرهای AIO در زمینه ابعاد و قابلیت لمس عمومی که جزو ویژگی های اصلی آنها است، می توانند رقیب سرسخت لپ تاپ ها باشند.

مسئله دیگری که در در انتخاب بین آل این وان یا لپ تاپ مطرح است و باز آن هم به مانیتور مربوط است، میزان و شدت روشنایی نمایشگرها است. میزان و شدت روشنایی نمایشگرها با واحد شمع در متر مربع یا “کاندلار” سنجیده می شود. باید به این نکته اشاره کنیم که با صرف نظر از مدل هایی که استثنا هستند، عموم لپ تاپ ها شدت روشنایی بین 180 الی 200 نیت دارند؛ دلیل استفاده از پنل های با این شدت روشنایی، حفاظت از عمر باتری است. این در حالی است که نمایشگرهای AIO با شدت روشنایی 200 الی 300 کاندلار تولید می شوند. با این حال باید به موضوع تراکم پیکسلی نیز اشاره کنیم؛ تراکم پیکسلی در لپ تاپ ها اندکی بیش از نمایشگرهای آل این وان است که یک مزیت جداگانه برای آنها به حساب می آید.

تعمیرات آل این وان

واحد تعمیرات آل این وان یک مرجع فوق تخصصی و جامع است که تنها در حوزه آل این وان ها فعالیت می کند. مرکز سخت افزار ایران برای راه اندازی واحد تعمیرات آل این وان، کمک های شایان توجهی داشته است و همواره بر عملکرد این واحد اختصاصی ، نظارت کامل دارد. در واحد تعمیرات آل این وان صفر تا صد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع آل این وان ها در برند ها و مدل های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. ابزار و تجهیزات عیب یابی و تعمیر و ترمیم همگی مدرن و پیشرفته هستند. تمام سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی رسمی تعمیرات آل این وان در تهران تماس بگیرید.

3/5 (5 امتیاز)
اشتراک گذاری