اشتراک گذاری

چرا آل این وان روشن نمی شود؟

چرا آل این وان روشن نمی شود؟ یکی از متداول ترین سوالاتی است که ذهن کاربران را به خود مشغول می کند. آل این وان ها نسبت به کامپیوتر های رومیزی یا همان pc ها سیستم فشرده تری دارند. تصور کنید تمامی قطعات کیس در یک مانیتور و کیبورد و موس خلاصه شده است، این موضوع حساسیت های آل این وان را بیشتر کرده و در نتیجه خرابی های بیشتری را برای این دستگاه به وجود می آورد. یکی از رایج ترین خرابی های آل این وان روشن نشدن این دستگاه می باشد که به دلایل گوناگونی رخ می دهد. از عوامل تاثیر گذار بر روشن نشدن آل این وان می توان به قطع اتصالات و خرابی هارد دیسک و کارت گرافیک و همچنین آسیب دیدگی یک منبع تغذیه اشاره کرد.

برطرف کردن این مشکل تنها باید توسط تیم متخصص تعمیرات آل این وان انجام شود. همان طور که اشاره کردیم حساسیت ها و تنوع قطعات این دستگاه بسیار زیاد بوده و هر گونه تعمیرات اگر توسط افراد بی تجربه انجام شود آسیب ها اختلالات بسیار جدی را برای آل این وان به وجود می آورد. در ادامه به بررسی مفصل عوامل تاثیر گذار بر روشن نشدن آل این وان می پردازیم. مرور این عوامل به شما کمک می کند تا در صورت بروز اختلال روشن نشدن آل این وان قطعات آسیب دیده را بشناسید.

روشن نشدن آل این وان

عوامل تاثیر گذار بر روشن نشدن آل این وان

1. بررسی اتصالات دستگاه

بررسی اتصالات به شما کمک می کند تا این مشکل را در سطح ابتدایی بررسی کنید. قطع شدن کابل برق دستگاه یکی از رایج ترین دلایلی است که منجر به  روشن نشدن آل این وان می شود. همچنین چک کردن سوئیچ آل این  وان که در پشت دستگاه قرار گرفته است یکی از مواردی است که حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. در صوتی که تمامی موارد را چک کردید و مشکلی در آن ها وجود نداشت تمامی قطعات متصل به مادر برد را به جز کارت گرافیک، ram ، سی پی یو و کابل برق را جدا کنید.

2. چک کردن منبع تغذیه 

برا چک کردن منبع تغذیه دو روش وجود دارد. در روش اول منبع تغذیه را با یک نمونه ی سالم جایگزین کنید و دستگاه را چک کنید. در صورتی که با تعویض منبع تغذیه مشکل برطرف شد نیاز به مرور سایر موارد نیست. روش دوم منبع تغذیه ی نصب شده بر روی آل این وان را برای یک دستگاه دیگر تست کنید. در صورتی که عمل کرد درستی داشت می توانید از سلامت این قطعه اطمینان داشته باشید و برای رفع مشکل روشن نشدن آل این وان موارد دیگری را مورد بررسی قرار دهید.

3. هارد دیسک

بدترین حالت ممکن برای روشن نشدن آل این وان مواجه شدن آن با یک مشکل سخت افزاری است. عدم شناخت هارد دیسک از جمله عوامل سخت افزاری است که بر روشن نشدن دستگاه تاثیر گذار است. برای اطمینان از این موضوع ارتباط هارد دیسک و برق پاور را در آل این وان بررسی کنید. اگر با این تست از عملکرد صحیح مادربرد مطمئن شدید، برای رفع اختلال به وجود آمده به بایوس مادربرد بروید و گزینه ی هم نام را برای بوت دستگاه انتخاب کنید. 

اما در صورت اسیب دیدگی هارد آل این وان لازم است سیستم عامل جدید بر روی آل این وان نصب شود. هارد صدمه دیده و یا ویروسی شده به دلیل حذف برخی از اطلاعات موجود بر روی دستگاه که بر روی هارد ذخیره شده منجر به روشن نشدن آل این وان می شود. در نتیجه در صورت بروز این اختلال مادربرد و هارد دیسک را مورد بررسی قرار دهید.

4. کارت گرافیک

جا به جا شدن کارت گرافیک آل این وان یکی از رایج ترین دلایلی است که منجر به روشن نشدن سیستم می شود. همان طور که می دانید کارت گرافیک وظیفه ی پردازش تمامی اطلاعات تصویری ورودی به دستگاه را بر عهده دارد و حتی کوچکترین جا به جایی این قطعه مشکلات بسیاری را برای آل این وان به وجود می آورد. برای اطمینان از بروز مشکل در کارت گرافیک و جا به جایی آن آل این وان این اختلال را با هشدار هایی به کاربران اعلام می کند.

 در صورتی که صدای یک بوق بلند و در ادامه دو یا سه بوق کوتاه به گوشتان خورد می توانید از آسیب دیدگی کارت گرافیک اطمینان حاصل کنید. این بوق ها عموما در زمان هایی که حافظه ی کارت گرافیک و یا پردازنده ی آن با مشکل مواجه شده باشد شنیده می شوند. آسیب دیدگی های کارت گرافیک تنها با تعویض این قطعه برطرف می شوند. همچنین به یاد داشته باشید برای عملکرد درست آل این وان تنها از نمونه ی اصلی کارت گرافیک استفاده کنید.

روشن نشدن آل این وان

نمایندگی تعمیرات آل این وان

نمایندگی تعمیرات آل این وان انواع مختلف این دستگاه ار در برند های گوناگون به فروش می رساند . تمامی آل این وان ها در برترین برند هایی مثل اپل، لنوو، اچ پی ، ایسر و … در نمایندگی رسمی آل این وان به فروش می رسند. تمامی این دستگاه ها به همراه کارت ضمانت معتبر به فروش می رسند. بهره مندی از ضمانت نامه ی معتبر در صورت بروز مشکل در آل این وان به شما کمک می کند تا به راحتی دستگاه خود را تعمیر کنید. 

تعمیرات آل این وان با بهره مندی از مجرب ترین متخصصان تعمیراتی به فعالیت می پردازد. مهندسان و کارشناسان حاضر در واحد تعمیرات آل این وان به دلیل گذراندن دوره های تخصصی تعمیرات و آشنایی با برترین متد های تعمیراتی بهترین خدمات را به کاربران ارائه می کنند. تعویض قطعات آل این وان ها در هر برندی که باشند توسط کادر فنی مجرب در نمایندگی رسمی آل این وان انجام می شود. تمامی قطعات فرسوده ی آل این وان ها با نمونه های اورجینال جایگزین می شوند.

3/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری