اشتراک گذاری

کامپیوتر همه کاره چیست؟

در این مقاله برآنیم تا شما کاربران گرامی را با ویژگی های فنی کامپیوتر همه کاره آشنا سازیم. بنابراین اگر از علاقمندان دنیای تکنولوژی هستید و یا قصد خرید یکی از کامپیوتر همه کارههای موجود در بازار را دارید مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای شروع بد نیست بدانید که کامپیوترهای همه کاره در قیاس با کامپیوترهای رومیزی از قدرت و توانی مشابه برخوردارند. تفاوت این دستگاه ها با کامپیوترهای رومیزی آن است که جا و فضای بسیار کمتری را به خود اختصاص می دهند و از نظر ظاهر هم بسیار زیباتر و شکیل تر هستند. در طراحی کامپیوتر همه کاره تمامی قطعاتی که می بایست در کیس کامپیوتر جای بگیرند به پشت این دستگاه منتقل شده اند. بخش عمده نظم این دستگاه از آن روست که از سیم هایی که برای ارتباط دادن کیس و صفحه نمایش قبلا استفاده می شد دیگر خبری نیست. آل این وان ها به لحاظ شکل ظاهری در واقع محصولی حد واسط لپ تاپ و کامپیوتر هستند. بدین معنا که این دستگاه از نظر فشردگی و نظم چیزی شبیه به لپ تاپ و به لحاظ شکل ظاهری، محصولی شبیه به کامپیوترهای رومیزی است.

کامپیوتر همه کاره

خرید کامپیوتر همه کاره

پیش از خرید کامپیوتر همه کاره مطمئن شوید که این مدل برای کاربری که مد نظر دارید مناسب است. به عنوان مثال اگر نیازی به نمایشگر تاچ ندارید یا زیبایی ظاهری برای شما در وهله اول اهمیت نیست، ضرورتی ندارد که برای خرید یک آل این وان هزینه کنید. با این حال اگر تصمیم به خرید AIO از هر برندی گرفته اید، می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی و راهنمایی های بیشتر با همکاران ما در نمایندگی آل این وان مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

کامپیوتر همه کاره ارزان

کامپیوتر همه کاره ارزان، لزوما کیفیت پایینی ندارد. بسته به قدرت سخت افزاری و توان نرم افزاری، آل این وان ها با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. اپل، آل این وان های خود را با عنوان آی مک و با کیفیت ساخت و سخت افزار بسیار قوی عرضه کرده که قیمت بالایی دارند. در مقابل شرکت هایی همچون لنوو، محصولات اقتصادی هم دارند که برای بودجه های پایین تر مناسب هستند. در مجموع اگر نیاز به سخت افزار منحصر بفردی ندارید، احتمالا می توانید یک آل این وان ارزان پیدا و خریداری کنید که انتظارات شما را برآورده کند؛ البته برای داشتن یک سیستم قوی و حرفه ای باید هزینه بیشتری بپردازید.

 

بازار خرید و فروش کامپیوتر همه کاره

در ارتباط با بازار فروش این محصول بد نیست بدانید که در چند سال اخیر، کامپیوترهای All-In-One توانسته اند قدرت برندینگ خود را به اثبات برسانند و فروش مناسبی را نیز رقم بزنند. این در حالیست که بازار فروش PC ها به شکل کلی با کاهش تقاضا مواجه بوده است. این دستگاه نسبتاً جدید، با سرعت رو به رشدی در حال جایگزین شدن با کامپیوترهای شخصی قدیمی است. شاید در آینده ای کامپیوتر همه کارهها انتخاب نخست تمامی کاربران خانگی،کارمندان و … گردند و دیگر خبری از کامپیوترهای خانگی با کیس های حجیم نباشد.

مزایای کامپیوتر همه کاره

  • سهولت در کاربری (طراحی این دستگاه ها به گونه ای انجام شده که کابل ها در هنگان نصب اولیه به راحتی در جای خود قرار گرفته و تمامی کاربران –با اندک دانش فنی- می توانند نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام نمایند.)
  • حذف درهم ریختگی کابلها (نصب یک کامپیوتر رومیزی با طرح قدیمی، نیاز به کابلهای بسیاری نظیر کابل برق، کابل صفحه نمایش، بلندگوها، کیبورد، موس و تمام لوازم جانبی دیگر دارد. غالب این کابل ها در کامپیوتر همه کارهحذف شده است).
  • جذابیت (کامپیوتر همه کارهها از شکیل ترین و زیباترین دستگاه های تولید شده هستند. این دستگاه ها ضمن مزایای بیشماری که دارند به دلیل ظاهر فوق العاده شان، ظاهری خاص به فضای مورد استفاده می بخشند. اگرجه کاربر هزینه نسبتاً بالایی صرف خرید آنها می کند اما دستگاهی خارق العاده، محکم و شکیل را صاحب می گردد.)
  • ویژگی هایی منحصر بفرد (برخورداری از صفحه نمایش لمسی، ویژگی تنظیم کیفیت بالا، کنترل از راه دور و حتی کنترل های وابسته به حرکت را برای بازیهای ویدیویی).
  • عدم نیاز به خرید مانیتور مجزا (به دلیل برخوداری از صفحه نمایش LCD باریک و پیشرفته و یکپارچه سازی تمام قطعات داخلی کامپیوتر تاچ بدون کیس در داخل صفحه نمایش
  • سهولت در جابجایی کامپیوتر همه کاره(به دلیل یکپارچگی ساختار و قطعات و عدم نیاز به خرید قطعات اضافی کامپیوتر
  • کاربری آسان برای وب گردی و ایجاد سند
  • نیاز به فضای کم برای کامپیوترهای بدون کیس (مزیتی است به ویژه برای کاربران سازمان ها، ادارات، ساکنان آپارتمان و تمامی افرادی که فضای کافی برای نصب کامپیوترهای رومیزی دارای کیس نیستند).
  • کاهش مصرف برق و حرارت تولیدی (در این سیستم های حرفه ای قطعات داخلی حرارت کمتری را تولید کرده و از نظر هزینه و مصرف برق به صرفه تر بوده و کامپیوتر را خنک نگه می دارند که برای محیط زیست نیز بهتر است.)
مزایای کامپیوتر همه کاره

معایب کامپیوتر همه کاره

معایب کامپیوتر همه کاره اگرچه در قیاس با ویژگی های مثبت این دستگاه چندان پررنگ نیست، اما آگاهی از آنها به ویژه برای آندسته از کاربرانی که قصد خرید این محصول را دارند، بایسته و ضروری است. چرا که دستگاه های کامپیوتر همه کاره جزو محصولات نسبتاً گرانقیمتی به شمار می آیند که متقاضیان، می بایست هزینه بالایی صرف تهیه و خرید آنها کنند. نظر کارشناسان این حوزه آن است که در یک بررسی اجمالی، به قطع، ویژگی های مثبت این دستگاه بر ویژگی های منفی آن غلبه خواهد کرد. اگر برای دانستن معایب کامپیوتر همه کاره کنجکاو شده اید، باید بدانید که:

  • در بررسی مزایا و معایب کامپیوتر همه کاره به این نتیجه خواهید رسید که محدودیت هایی در بروزرسانی رم و حافظه داخلی این دستگاه وجود دارد.
  • در کامپیوتر همه کاره ها اگر بخشی از کامپیوتر دچاز اشکال شود این اشکال به باقی قطعات نیز تسری می یابد.
  • چندین برابر بودن هزینه تعمیر در این دستگاه در قیاس با کامپیوترهای معمولی شایان توجه است.
  • کامپیوتر همه کاره با توجه به هزینه ای که صرف خرید آن می شود سخت افزار ضعیفی دارد.
  • کامپیوتر همه کاره ها سریع تر از کامپیوترهای خانگی قدیمی می شوند
  • تمام کامپیوتر ها دارای بخشی هستند به نام BGA (یا Ball Grid Array) که در واقع، متصل کننده اجزای یک مادربرد به همدیگر است و چیپ ها، روی آن سوار می شوند. این بخش در واقع به مادربرد لحیم شده و توسط خود کاربر قابل تعویض نیست. در نتیجه شاید پردازنده ای که شما بخواهید آن را در کامپیوتر خود جای دهید، به طور کلی با BGA سیستم شما همخوانی نداشته باشد و متاسفانه راه حلی نیز برای این مشکل وجود ندارد.

آیا ارتقاء سیستم کامپیوتر همه کاره امکانپذیر است؟

کاربران دستگاه هایی نظیر لپتاپ، کامپیوتر همه کاره ، pc و.. ، غالباً پس از قدیمی شدن دستگاه مورد استفاده شان، درصدد می گردند تا آن را ارتقاء دهند. اما اشکالی که در ارتباط با دستگاه های کامپیوتر همه کاره وجود دارد، -و کارشناسان آنرا یکی از معایب کامپیوتر همه کاره برشمرده اند- آن است که امکان ارتقاء این دستگاه در تمامی قطعات وجود ندارد. در این دستگاه امکان ارتقاء، صرفاً در مورد برخی قطعات نظیر رم (البته ارتقاء این بخش نیز محدودیت هایی دارد) و پردازنده وجود دارد. برخی AIO ها اجازه می دهند تا میزان رم و حافظه داخلی آنها را ارتقا دهید و البته این دو ویژگی، در تعدادی از مدل ها نیز وجود ندارند. متاسفانه AIO ها، سریع تر از نمونه های عادی، قدیمی می شوند. شما در کامپیوترهای عادی، می توانید اجزا را به راحتی بروز رسانی کنید اما یک AIO، به طور کلی برای بروز رسانی شدن طراحی نشده است. از دیگر معایب کامپیوتر همه کاره آن است که در این دستگاه امکان ارتقاء نمایشگر یا بلندگوها نیز وجود ندارد. اگر چه این بخشها دیرتر از پردازنده کامپیوتر همه کاره قدیمی می شوند اما، روزی می رسد که خارج از رده حساب شوند.

نمایندگی تعمیرات کامپیوتر همه کاره

کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات آل این وان تمامی تلاش و توان خود را بکار بسته اند تا خدمات مرتبط با سرویس و بهسازی این محصول را -با توجه به هزینه نسبتاً بالایی که خریدار جهت تهیه آن می پردازد- در کمال دقت و کیفیت به انجام رسانند. همانگونه که می دانید تعمیرات کامپیوتر همه کاره با توجه به ساختار ویژه و منحصربه‌فرد این محصول، نیازمند تجهیزات خاصی است که سازگاری و تناسب لازم با پیکربندی این دستگاه را داشته باشند. عدم توجه به تفاوت‌های ساختاری و سیستمی این محصول در حین تعمیر سبب می‌گردد تا عیب‌یابی کارشناسی و صحیحی انجام نپذیرد و به تبع آن اقدامات صورت گرفته جهت تعمیرات کامپیوتر همه کاره نتیجه مطلوبی در پی نداشته باشند.

در همین راستا تعمیرات کامپیوتر همه کاره در این مرکز، صرفاً با عیب یابی صحیح و آنالیز عملکرد دستگاه آغاز شده و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر، تنها پس از تأیید کارشناسان عیب یابی اِعمال می گردد. مهندسان حاضر در نمایندگی تعمیرات کامپیوتر همه کاره به دلیل تسلط بر جدیدترین متدهای تعمیر و در اختیار داشتن بروزترین تجهیزات، قادر به عیب یابی صحیح این دستگاه و رفع تمامی عیوب سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد شده در آن گشته اند. سازگاری تجهیزات تعمیر موجود در این مرکز با دستگاه کامپیوتر همه کاره سبب گشته تا عملیات تعمیر بالاترین بازدهی و نتیجه ممکن را در پی داشته باشند و دستگاه تعمیر شده ضمن بازیابی صحت خویش، به دلیل اِعمال برخی تنظیمات تخصصی، با قدرت و کیفیت بالاتری به کار ادامه دهد.

خدمات تخصصی مرکز تعمیرات کامپیوتر همه کاره

  • بررسی همه جانبه هارد از نظر صحت سیلندر و مکانیک هارد کامپیوتر همه کاره
  • خدمات تخصصی تعمیرات و تعویض صفحات نمایش اعم از LCD و LED انواع کامپیوتر همه کاره
  • ترمیم و تعمیر هارد دیسک کامپیوتر همه کاره (مکانیکی و الکترونیکی)… سیلندر، برد، رفع بدسکتور
  • بازیابی اطلاعات و تست سلامت انواع هارد دیسک در مرکز تعمیرات کامپیوتر همه کاره
  • تعمیرات و بازیابی باتری انواع کامپیوتر همه کاره (تعویض سلول جهت رفع مشکل تخلیه سریع باتری و تعمیر برد جهت رفع مشکلاتی از قبیل عدم برقراری ارتباط با دستگاه و.. )
  • تعمیرات تخصصی انواع شارژر کامپیوتر همه کاره
  • تعمیرات کی‌بورد و تعویض کی‌بورد کامپیوتر همه کاره
  • تعمیر و تعویض وایرلس و بلوتوث انواع کامپیوتر همه کاره
  • تعمیرات مادربرد کامپیوتر همه کاره
  • نصب نرم‌افزارهای سازگار با ساختار کامپیوتر همه کاره
  • نصب ویندوز، درایورها و کلیه نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی کامپیوتر همه کاره
  • بررسی همه جانبه‌ قطعات الکترونیکی و تعویض آنها در صورت لزوم
  • به‌روز رسانی انواع بایوس کامپیوتر همه کاره و نیز گشایش قفل کامپیوتر همه کاره
  • بررسی همه جانبه صفحه نمایش کامپیوتر همه کاره به منظور پیشگیری از سوختگی پیکسل یا ضعیف و کم نور شدن فلورسنت و مشکلات های‌ولتاژ و … در مرکز تعمیرات کامپیوتر همه کاره
  • گشایش و به‌روز رسانی انواع پسورد بایوس و هارد در کامپیوتر همه کاره
  • تعمیر و ترمیم شکستگی در ناحیه‌ لولا و قاب و نیز تعویض قاب انواع کامپیوتر همه کاره
  • بررسی و کنترل اجزای رایانه شامل: اتصالات، منبع تغذیه و کابلهای اتصال
  • بررسی و کنترل فن‌ها و درایوهای نوری در مرکز تعمیرات کامپیوتر همه کاره‌
  • کنترل ولتاژ کلیه‌ مدارهای الکترونیکی مادربرد
  • کنترل ولتاژ کلیه‌ مدارهای الکترونیکی کارت گرافیک، مودم، پاور و…
  • روغن‌کاری کلیه فن‌ها به همراه شستشوی هیت سینگ (هت سینک) پردازنده و کارت گرافیک
  • گردگیری کلیه منافذ ورودی هوا به داخل کامپیوتر همه کاره
  • انجام تنظیمات تخصصی جهت بهینه‌سازی و افزایش سرعت نرم‌افزارهای کاربردی در کامپیوتر همه کاره
  • تعمیرات فوق‌تخصصی انواع درایوهای نوری کامپیوتر همه کاره (رفع مشکلات مکانیکی و الکترونیکی)
  • تعمیرات کامپیوتر همه کاره در بخش گرافیکی و در صورت لزوم تعویض چیپ گرافیگ کامپیوتر همه کاره (VGA)
  • تعمیر تمامی مشکلات مربوط به صفحه نمایش کامپیوتر همه کاره
  • تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر همه کاره در مرکز تعمیرات کامپیوتر همه کاره
  • تعمیر کی برد کامپیوتر همه کاره
  • تعمیر صفحه لمسی کامپیوتر همه کاره
  • ارتقاء کامپیوتر همه کاره
مزایای کامپیوتر همه کاره

در این قسمت، لینک اخبار و مقالات ، محصولات و سوالات متداول ، مربوط به کامپیوتر همه کاره در اختیار کاربران محترم قرار گرفته است.

سوالات متداول

محصولات

مقالات

اخبار

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری