اشتراک گذاری

مزایا و معایب آل این وان

مزایا و معایب آل این وان کدامند؟ این پرسشی است که هر از چند گاه، از سوی برخی مراجعان و کاربران با کارشناسان نمایندگی تعمیرات آل این وان در میان گذاشته می شود. این سوال به ویژه از سوی کاربرانی مطرح می گردد که قصد خرید این دستگاه را دارند اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند. پیش از پرداختن به مزایا و معایب آل این وان باید بدانیم که این دستگاه نسبتاً جدید، با سرعت رو به رشدی در حال جایگزین شدن با کامپیوترهای شخصی قدیمی است.

شاید در آینده ای نه چندان دور دیگر خبری از کیس های حجیم و بازار تقلبی فروش قطعه نخواهد بود و آل این وان ها انتخاب نخست تمامی کاربران خانگی،کارمندان و … گردند. گزارش های رسیده حاکی از آن است که در ۵ سال اخیر، کامپیوترهای All-In-One توانسته اند قدرت برندینگ خود را به اثبات برسانند و فروش مناسبی را نیز رقم بزنند. این در حالیست که بازار فروش PC ها به شکل کلی با کاهش تقاضا مواجه بوده است. همه این ها بیانگر آن است که در یک بررسی اجمالی از مزایا و معایب آل این وان به قطع، ویژگی های مثبت این دستگاه بر ویژگی های منفی آن غلبه خواهد کرد.

مزایا و معایب آل این وان

مزایا و معایب آل این وان و بررسی ظاهر و کاربری آن ها

All in one از نظر ظاهری و کاربری، دستگاهی حد وسط کامپیوتر و لپ تاپ می باشد. فشردگی و جای دادن قطعات سخت افزاری در بدنه ای کوچک، آل این وان را شبیه یک لپ تاپ کرده و شکل ظاهری و بدنه آن، شبیه به کامپیوترهای رومیزی است. در این دستگاه ها، کیس های قدیمی برداشته شده و همه چیز در مانیتور تعبیه شده است. در اصل، AIO ها را نه می توان لپ تاپ نامید، نه تبلت و نه دستاپ. ال این وان را می توان یک مانیتور lcd با قابلیت های کامپیوتری دانست.

اغلب سیستم های all in one صفحه لمسی داشته و به جای اسپیکر مجزا، یک اسپیکر داخلی قدرتمند دارند. آل این وان ها دارای وبکم و پورت های USB و HDMI می باشند. امروزه تقاضا برای این محصول سبب گشت تا بسیاری از سازندگان کامپیوتر، به ساخت این محصول روی آورده و با افزایش قابلیت های آن، مدیریت رقابت در بازار را به دست بگیرند. با این حال مزایا و معایب آل این وان در ترغیب کاربران به خرید آن تأثیر به سزایی دارد.

مزایا و معایب آل این وان و بررسی ظاهر و کاربری آن ها

مزایای آل این وان چیست؟

کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات آل این وان با بررسی دستگاههای بی شمار، توانسته اند مزایا و معایب آل این وان ها را استخراج و گرداوری نمایند. مطالعه مزایا و معایب آل این وان سبب می گردد تا در صورت نیاز به این دستگاه با آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به تهیه آن اقدام نمایید. در بخش نخست، مزایای آل این وان فهرست وار ارائه می گردد:

_ آل این وان ها تا ۸۶ درصد در مصرف برق صرفه جوئی می کنند. (این دستگاه نیاز به مبدل برق یا همان آداپتور دارد.) در طراحی این دستگاه دو عنصر فشردگی و نظم لحاظ شده است بنابرین کارآمد و دارای طراحی ارگونومیک است. آل این وان ها برخوردار از درگاه ها و پورتهای ورودی و خروجی متعدد بسته به نوع دستگاه هستند.کیفیت تصویر در این دستگاه ها عالی و فول اچ دی است و امکان نصب آنها بر روی دیوار وجود دارد. این دستگاه دارای مشخصات فنی روز دنیا متناسب با نوع کاربری اس و با توجه به امکانات، کیفیت و فناوری بکار رفته در آنها از قیمت مناسبی برخوردارند.

_ در آل این وان ها امکان ارتقاء برخی قطعات نظیر هارد، رم و پردازنده وجود دارد.آل این وان ها از پنل هایی با طراحی ارگونومیک، زیبا و کاربردی برخوردارند. در نهایت در بررسی مزایا و معایب آل این وان به این نکته می رسیم که حذف سیم های متعدد و اضافی از دور دستگاه در مدلهائی که ماوس و کیبورد آنها وایرلس می باشد نظم خاصی به این دستگاه بخشیده است. در اختیار داشتن یک صفحه نمایش لمسی بزرگ از ۱۸ اینچ تا ۲۷ اینچ با قابلیت تک لمسی و چند لمسی (MULTI TOUCH OR SINGLE TOUCH) از دیگر ویژگی های برجسته این دستگاه است.

مزایای آل این وان

معایب آل این وان چیست؟

  •  سخت افزار ضعیف آل این وان با توجه به هزینه ای که صرف خرید آن می شود.
  • قدیمی شدن آل این وان ها سریع تر از کامپیوترهای خانگی اتفاق می افتد.
  • در بررسی مزایا و معایب آل این وان به این نتیجه خواهید رسید که در امکان بروزرسانی رم و حافظه داخلی محدودیت وجود دارد.
  • در آل این وان ها اگر بخشی از کامپیوتر مشکل پیدا کند، باقی قطعات نیز  دچار اشکال می شوند.
  • تمام کامپیوتر ها دارای بخشی هستند به نام BGA (یا Ball Grid Array) که در واقع، متصل کننده اجزای یک مادربرد به همدیگر است و چیپ ها، روی آن سوار می شوند. این بخش در واقع به مادربرد لحیم شده و توسط خود کاربر قابل تعویض نیست. در نتیجه شاید پردازنده ای که شما بخواهید آن را در کامپیوتر خود جای دهید، به طور کلی با BGA سیستم شما همخوانی نداشته باشد و متاسفانه راه حلی نیز برای این مشکل وجود ندارد.
  • چندین برابر بودن هزینه تعمیر در این دستگاه در قیاس با کامپیوترهای معمولی شایان توجه است.

تعمیرات آل این وان

تعمیرات آل این وان نیز با تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر متفاوت است. کامپیوتر همه کاره، به دلیل اینکه قطعات داخلی آن با فشردگی بیشتری کنار یکدیگر قرار گرفته اند، همواره در معرض آسیب و ضربه هستند. ظرافت آل این وان ها کار تعمیر آنها را کمی دشوار می کند. البته هزینه بیشتری هم نسبت به تعمیر کامپیوترهای رومیزی به دنبال دارند. خرابی مادر برد، تصویر نداشتن مانیتور، قطع شدن صدای آل این وان، عمل نکردن فن دستگاه، خرابی کارت گرافیک، روشن نشدن دستگاه و ایراد در منبع تغذیه آل این وان می تواند از مهمترین مشکلات آل این وان باشد.

در صورت بروز هریک از این ایرادات، تکنسین فنی نمایندگی آل این وان، دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار داده و با عیب یابی اجزای آن، قسمت آسیب دیده را تعمیر می کند. با وجود مزایا و معایب آل این وان، تعمیر این کامپیوترهای همه کاره، شاید کمی پیچیده تر و زمان‌بر تر از کامپیوترهای رومیزی باشد. همچنین تعمیر ال این وان به مراتب بسیار تخصصی تر از تعمیر کیس های خانگی است.

مزایا و معایب آل این وان

نمایندگی تعمیرات آل این وان و سایر واحدهای تعمیر

در بخش فوق مزایا و معایب آل این وان که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات ال این وان گردآوری شده بودند ارائه گشت. نمایندگی تعمیرات آل این وان در راستای برآورده سازی نیازهای کاربران این دستگاه، تیمی از زبده ترین و کارآمدترین مهندسان حوزه سخت افزار و نرم افزار را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر را در اختیار آنان قرار داده است. همانگونه که می دانید تعمیرات آل این وان با توجه به ساختار ویژه و منحصربه‌فرد این محصول، نیازمند تجهیزات خاصی است که سازگاری و تناسب لازم با پیکربندی این دستگاه را داشته باشند.

عدم توجه به تفاوت‌های ساختاری و سیستمی این محصول در حین تعمیر سبب می‌گردد تا عیب‌یابی کارشناسی و صحیحی انجام نپذیرد و به تبع آن اقدامات صورت گرفته جهت تعمیرات آل این وان نتیجه مطلوبی در پی نداشته باشند. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در نمایندگی تعمیرات آل این وان تخصصی ترین خدمات و سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایید.

3.7/5 (7 امتیاز)
اشتراک گذاری